Том Сойер немесе Изумруд қаласының сиқыршысы: қазіргінің балалары не оқиды?

21/10/2020

Қазіргі балалар – ақпараттық технологиялар, тақырыптар мен қысқа жаңалықтар дәуірінің ұрпақтары. Біз секілді аға буын үшін кітаптар үлкен маңызға ие – біз баспа бояуы мен қағаз иісі сіңген кітаптарды қолымызда ұстап оқуға дағдыланғанбыз.

Миға арналған кітаптарды оқу денеге арналған спорттық марафонға қатысқанмен тең. Біздің миымыз да жаттығуды, зейіннің шоғырлануын қажет етеді. Ақпараттың жан-жақтан толассыз келуі біздің назарымызды шашыратып, ұзын мәтінге назар аударуды қиындатады. Атап айтқанда бұл ой өрісі түрлі ақпаратпен толтырылған балалар үшін оңай емес.

Кітаптар немесе «лонг рид» деп аталатын кітаптар қазіргі мектеп оқушылары үшін қызықты ма? Біз бұл туралы «Замандас» балалар аула клубтарының тәрбиеленушілерінен сұрауды шештік, олардың жауаптарымен осы мақалада бөлістік.

Санжар, 15 жас:

- Мен танымал әдебиеттерді де, мысалы, жапон романдарын да оқи аламын. Жапондықтар, маған ерекше ұнайды. Сүйікті жанрларым - детектив пен мистика, олар үнемі ойды шиеленістіріп, ойлануға мәжбүрлейді.

Жазушылардың ішінен мен Говард Лавкрафтты атап тер едім, өйткені ол кітапта болып жатқан барлық қасірет пен атмосфераны жеткізе алады – тіпті денем тітіркеніп кетеді! Сондай-ақ маған Мэрилин Мэнсон ұнайды. Сіз таң қалатын шығарсыз – ол жазушы емес! Ия, ол әнші, бірақ өзі туралы өте қызықты өмірбаян жазған.

Мен интеллект пен сөздік қорымды дамыту үшін оқимын. Бұл әсіресе актерлік салада қажет - болашақта мен актер, мүмкін сценарист болуды армандаймын. Кітаптардағы суреттерді көрсету және кейіпкерлердің сөздерін дауыстап оқу қызықты. Менің достарымның арасында кітап оқитын адамдар жоқ. Бірақ менің кітаптардан басқа қызығушылықтарым бар, сондықтан мен әрқашан олармен сөйлесетін тақырып таба аламын.

Темірлан, 12 жас:

- Барлық жанрлардың ішінен мені ғылыми-фантастикалық кітаптар қызықтырады. Тарих, мәдениет және жануарлар туралы энциклопедияларды оқимын. Мен палеонтолог болуды армандайтындықтан, менің сүйікті тақырыбым - динозаврлар. Маған Джей Джей Барридж жазған «Суперзаврлар» кітаптар сериясы қатты ұнайды.

Бұл кітаптың сюжетінде метеориттің жерге қалай құлағанын, бірақ динозаврлар тірі қалып, адамдар әлеміндегі өмірдің бір бөлігіне айналғанын сипаттайды. Оқиғалар өткен ғасырдың 20-30 жылдарында орын алады. Автор жануарлардың заманауи құқықтарын сипаттайды және оқиғаны эмоциялармен толтырады. Біздің динозаврлармен бірге өмір сүргенімізді елестетіп көріңізші! Бұл керемет нәрсе! Мен төрт бөлімді оқып шықтым және бесіншісін тағатсыздана күтіп жүрмін!

Жақында «Нарния шежіресін» оқып бастағанмын. Тек жартысын ғана оқи алдым, содан кейін қызықсыз болып кетті, өйткені бәрі болжамды. Жалпы, егер мені кітап қызықтырмаса, оны оқу мен үшін қиын.

Ризана, 15 жас:

- 8 жасымда мен Гарри Поттердің сиқырлы әлемін алғаш рет аштым - маған үлкен әпкем туған күніме сыйлады. Мен үзбей оқыдым - маған қатты ұнады. Мен сиқырға сенемін және әр адам аздап сиқыршы деп ойлаймын. Мен осы кітаптың барлық бөлімдерін оқыдым, фильмдерін көріп шықтым.

Жалпы, кітаптарға деген сүйіспеншілігімді әжем оятқан, ол кісі мұғалім. Біз «Пеппи Длинныйчулок», «Том Сойердің оқиғалары», «Изумруд қаласының сиқыршысы» және басқа да балалар шығармаларын бірге оқыдық. Сондай-ақ менде «Әлем халықтарының ертегілері мен аңыздары» кітабы бар - ол өте қызықты.

Қазір мен Шыңғыс Айтматовтың «Ғасырдан да ұзақ күн» романын оқимын, оны маған мектепте оқу ұсынылды. Шынымды айтсам, бұл роман мені қатты қызықтырды, күніне екі-үш сағат бөліп оқимын. Оқу сөздік қорын толықтыруға көмектеседі, мәдени сөйлеуді үйретеді, паразиттік сөздерді жояды. Сонымен қатар, қиял өте жақсы дамиды – сіз өзіңізге режиссер, сценарист, декор және костюмер бола аласыз. Айтпақшы, егер сіз дауыстап және өрнекпен оқысаңыз, дикцияны да жақсартуға болады.

Біздің мақаланың кейіпкерлері өздерінің бес досымен бірге «Замандас» отбасылық аула клубтарында шешендік өнер үйірмесіне қатысады. Сыныпта балалар көркем шығармалармен жұмыс істейді, рөлдерді талдайды және оларға енуді үйренеді. Сондықтан олардың ұстазы Ләззат Сүлейменова кітап оқуға шақырады, сол арқылы шығармашылық ойлау мен сөз сөйлеу дағдыларын дамытады.

Ләззат Сүлейменова қазіргі балалар күн өткен сайын кітап бетін ашудан қалып жатқанын, тіпті жиі оқудан бас тартатынын айтады. Кінәлілерді іздеудің қажеті жоқ. Мұнда мәжбүрлеуге орын жоқ. Бала үшін оқу азаптау емес, ойын-сауық болуы керек. Біз тек оларға қызықты тақырыптардағы кітаптарды алып беру арқылы ынталандыра аламыз, ал одан жақсысы – бірге оқып бастау!

Айта кетейік, Нұр-Сұлтанда 5 «Замандас» отбасылық-аула клубы жұмыс істейді, онда 2500-ге жуық бала қосымша білім алуда. Клубтар бас серіктес – «Samruk-Kazyna Trust» Әлеуметтік жобаларды дамыту қорының қолдауымен жұмыс істейді. Клубтың білім беру бағдарламасында әртүрлі бағыттағы 20-дан астам секция бар, олардың арасында спорттық, шығармашылық және тіл секциялары бар.

Comments are closed.